fredag 4 maj 2018

Teknik med Täby

Igår va det teknikträning med Täby som stog på schemat. lite variation från alla tävlingsinlägg, härligt va?
Vi skulle köra några olika sektioner från fiskartorpet banan som inte var särskilt tekniska men nu när det regnade så blev de sannerligen svårare.
En sektion var en backe med ett gäng berms som vi körde nerför som avslutades med en tight singletrack, efter det så körde vi upp för en lätt backe och sen va det bara att sätta sig på repeat.
Allt gick bra utöver att mitt bakhjul "lossnade" lite då jag inte hade dragit åt min thru axle tillräckligt.

Sen rullade vi vidare till en annan loop som var hyfsat lätt, rullade ner i kanske några 500 meter "teknisk" singletrack som avslutades med en lätt backe till toppen.
Jag, Jonte och Hampus hetsade lite, alltid kul med lite tävling.





Det hela avslutades med en väldigt lerig utförsbacke där bakhjulet inte fick något fäste alls, om man körde för långt så åkte man ner i vattnet vilket var ett härligt plus i kanten.
För att komma upp till toppen igen så var det en riktigt jobbig backe som var obeskrivligt lerig, man va tvungen att hålla 350 watt för att ens komma någonstans, supperjobbigt men bra träning.

Totalt blev det cirka 4x 3min på cirka 350-500watt, jobbigt värre.


Cyklade även till och från träningen vilket blev en bra upp och nervärmning.

Idag har det vilats inför Lidingöloppet och Hökarängens XC denna helg.
Nästa vecka är även den väldigt hektisk:

Mån- Skollöpning
Ons- Täby KM
Tors- Gävle Ungdomsscup
Lör- Billingeracet
Sön-Vargårda

Adjö, sussa söt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar