onsdag 28 mars 2018

Gran Canaria dag 6

Sista rycket

Idag var det dags att åka hem. 
Men då vi åkte hem klockan 3 på eftermiddagen så kunde vi trycka in ett sista pass innan vi for iväg till kallare klimat.  Dagens pass var mer om att få fina runda nummer på Strava istället för bra intensiv träning som vi kanske borde gjort men whatever.

Vi satte iväg klockan 9 istället för det vanliga klockan 11 för att hinna med mera cykling men jag kan garantera att jag inte åt mindre. Inte tänker jag ge upp min värdefulla mat för mera cykling inte.

Vi rullade ut som vanligt och körde ut till Ayagaures (Samma backe som igår) och körde upp lugnt och sen ner runt andra sidan backen.  Rullade upp för en till backe på 500 höjdmeter innan vi avslutade med någon timmes lätt rull längsmed kusten.

Vi kom hem till hotellet efter närmare 4 timmars cykling och hade 45 minuter på oss att lämna in cyklarna och duscha/fixa oss innan taxin kom, vilket var bara "lagom" stressigt men vi lyckades hinna med allt och jag hann till och med köpa en glass från den närliggande affären som jag tryckte i mig precis när taxin kom.

9 timmar senare så kom vi äntligen hem efter någon vecka på språng.

Totalt blev det 24,57 timmar 490km och 10 005 höjdmeter på 6 dagar. Inte helt dåligt om ni frågar mig.

Vill bara tacka alla som läst dessa inlägg från min Gran Canaria träningsresa. Riktigt kul att ni läst om mina bragder. Ursäkta att inläggen tog så lång tid, väldigt lång tid faktiskt.

Ska försöka skriva 2-3 inlägg varje vecka nu förhoppningsvis. 



Lämnar er med några bilder.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar