tisdag 20 februari 2018

Tubeless fix

Tjingeling

Hoppas ni alla mår bra och är utvilade.
Tillbaka till mig, Fokus på mig.
Jag har försökt fixa tubeless på tävlingshjulen. Köpte ett par kolfiberhjul på 1190g (!) och sedan 2st. Rocket ron 29 x 2.25.
Har läst på cykelforum att rocket ron däcken ska vara svåra att täta, det tillsammans med att det här är mitt första försök på tubeless gjorde att oddsen inte direkt var på min sida.
Såklart så blev första försöket en flopp, flertalet saker låg bakom detta bl.a dålig ventil, dålig pump och däcken (Som inte var tlr/tubeless ready)
Lyckades till sist täta båda däcken och lämnade dem övernatt.
Framhjulet höll luften bra och förlorande kanske 10% lufttryck medans bakhjulet förlorade cirka 50%. Inte bra. Höll på med bakhjulet i kanske 30 minuter men har förhoppningsvis lyckats täta hjulen för gott nu efter lite pyssel och skakande. Kanske inte det roligaste att göra men är ack så nödvändigt.

Hoppas jag bråkat klart med tävlingshjulen nu så jag kan tävla på dem nästa säsong. Kommer gå snabbt det här.

Vikten på hjulen landade på,
Framhjulet: 1252g  (däck rr 29 x 2.25, hjul, bromsskivor, ventiler, 60ml gucka och fälgtejp)
Bakhjulet: 1402g (däck rr 29 x 2.25, hjul, bromsskivor, ventiler, 75ml gucka och fälgtejp)
Inte dåligt.

Den färdiga prudukten


Adios















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar