lördag 17 februari 2018

Distanspass,R2-bike och Gran Canaria

Tjena tjena

Hoppas ni alla har en trevlig helg och att ni gjort något trevligt.
Själv så har jag cyklat 5 timmar  mtb distans nere i Tullinge.

Jag skulle möta upp Ludvig och sedan cykla till Flottsbro. Planen var att få till ett hyfsat antal timmar med mycket teknik.
Längsmed vägen så anslöt sig även två personer från klubben Spårvägen (Erik och Mackan,ett par härliga och snabba killar)
Väl framme i Flottsbro så anslöt sig Tobbe, även han härlig och snabb.
Vi rullade ut och körde en slinga som hette "svartvita" efter skyltningen.
Svartvita var väldigt fin med mycket teknik och snö. Även om slingan var hyfsat teknisk så kunde jag ta mig runt på min hardtail vilket kändes bra, även om Mackan och Tobbe hade enduro/trail hojjar så hängde jag med.

Vi försökte att sätta ner fötterna så lite som möjligt vilket var svårt med all snö samt att slingan är teknisk.
Härligt med lite tävling nu på vinterhalvåret. Inte för att jag brydde mig eller något.
Erik vann med 5 fotnedsättningar sedan kom jag och Tobbe på delad andraplats på 6 fotnedsättningar. Ludvig satte ner fötterna runt 20 gånger. Imponerande.

Sedan när vi kört i cirka 3 timmar så rullade vi hem och alla droppade av en efter en.
När vi kom till Ludvig så var vi båda riktigt trötta, skillnaden var att han cyklat klart och jag hade 18km hem.
Som tur var så hade jag dock 2 mackor i väskan från statoil vilket gjorde susen och jag orkade cykla hem. Guld värt på distanspass.

Passet blev 66.6km, 651 höjdmeter, 4 timmar 10 minuter aktiv tid men närmare 6 timmar total tid. Stravan hittar du här



Sedan så kom också flertalet delar från R2-bike som jag beställt.
Bl.a
2st Rocket Ron Addix 29 x.25
2st Ashima Ai2 160mm bromsskivor
2st superlätta flaskställ
Extralite gripps
Och lite annat krimskrams.

Köpte även ett 34 drev begagnat från Happyride. Den ska dock vara i nyskick.
(Har redan ett 34 drev men den är 96 bcd och jag behöver 104 bcd till min P2Max powermeter.)


Idag markerar att det bara är 9 dagar kvar tills jag åker till Gran Canaria,
kommer bli riiiiiktigt nice att åka till varmare trakter och va där i 7 dagar. 
Kanske inte helt förvånande för de flesta av er så kommer jag att cykla landsväg där.
Mer specifikt 8 timmar om dagen i 6 dagar. Kan det bli bättre? Nej.
Planen är att jag ska skriva ett kortare inlägg om varje dag jag är där så om det låter intressant håll ett öga på bloggen under sportlovet eller V.9.

Avslutar andra inlägget med att tacka alla som läst min blogg hittills, kul att ni vill vara med på det här.
Tackar tackar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar