tisdag 24 juli 2018

Update

Updatering

Tjena tjena!
Tro det eller ej men lever fortfarande efter ett liten break från bloggandet. Här kommer en snabb recap från de tävlingar jag kört nu under detta 2 månaders uppehåll med en massa roliga bilder.

Borlänge tour 

Borlänge tour är ett etapplopp på mtb och är det enda i sin klass i Sverige med internationellt motstånd i både Junior och Elit klasserna. Åkte hit med höga förväntningar efter en 10e och 8e plats på Klippingeracet och Vårgårda.

Allting började helt okej med en 14e plats i prologen, en 7km Timetrial, där det bara är du mot klockan.  Men sen dagen efter så raserade allt totalt. 3x 7km på en tuff bana med temperaturer runt 25-30 grader i stekhet sol. Det sket sig totalt och jag rullade in på en 21a plats efter dryga timmens slitande.

Dagen efter vilket va sista etappen var motivationen låg och det enda jag ville va att ta mig imål för att inte förlora för mycket i Swe-cup totalen. Så efter en dålig start på etappen p.g.a sand som jag fastna i starten + att min thru axle lossna 4 gånger rullade jag imål på en besviken 32a plats.

Det blev till slut en 23e plats.
Hade kul med alla från Täby, riktigt härliga grabbar. Och nej, det är inte vi som är korta det är Joel som är lång. Casper är riktigt söt han också.

Lida loop

Lida loop blev en snabb affär där Joel, Filip och undertecknat själv gick loss efter cirka 4 av 40km. Innan dess var vi en liten klunga där person efter person fick släppa tills det bara var de tre musketörerna kvar. Vi samarbetade bra och allt flöt på. Vi började komma ifatt de långsammare tävlingsklasserna som startat 8 minuter före oss efter cirka 40 minuter men de va i regel duktiga på att hålla höger och vi var såklart i regel trevliga.

15km in i loppet dunkades det på bra.
Men precis innan vi kört klart de tekniska partierna på första loopen så punkar jag... kunde se grusvägen ifrån där jag punkat, hade vi bara kommit dit hade det ju vart lugnt.. Men men. 

Sket i att laga punkan och bröt där och då eftersom det inte fanns någon andra klunga att tala om så skulle det vart nästan omöjligt att ensam jaga ikapp en 2-3 minuters lucka beroende på hur lång tid jag hade förlorat på att laga punkan, synd då känslan var bra.

Ränneslättsturen 41km, Lugnet XCO och SM 

Sen var det dags för ytterligare ett långlopp i form av Ränneslättsturen 41km. Det är ungefär här som min streak av dåliga race började. 
Gick ut för hårt och hade för mycket vatten med mig, 1L vs vanliga 300Ml. Rullade in på en 6e plats men borde igentligen kunnat komma 3a eller 4a på en vanlig dag. Dålig känsla i kroppen.

På Lugnet XCO gick jag tillsammans med alla andra ut för hårt och fick verkligen slita bara för att ta mig imål. Men på en väldigt fin, rolig och välbyggd bana som jag kommer ha cirka 2km hemmifrån. Då jag kommer spendera de närmaste 3åren pluggandes uppe i Falun och kommer bo 6km ifrån centrala Falun i en villa med bl.a Hampus bergander från klubben!

Lätt den bästa banan jag kört på.


Sm gick heller inget vidare. 
Åkte ut i en supertuff åttondelsfinal och blev 25a efter ett dålig kval då jag gjorde några tabbar och inte gav allt. På XCOn så bröt jag efter ett av tre varv med kass känsla och ingen motivation.

Engelbreksturen

Som tur var lyfter draken i motvind och det gick bra på Engelbreksturen där jag blev (Spoiler alert) 2a. Men kommer ett längre blogg inlägg om den tävlingen senare.

Tack för att ni läst! Avslutar detta längre inlägg med ett skämt. 
-Ska försöka skriva mera inlägg!

Ha det bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar